Våre tjenester

Konsultering - Brukerstøtte - Kurs - Utvikling

Vi i Focus Software har over 20 års erfaring med BIM-programvare og arbeidsprosesser – innen både utvikling, bruk og brukerstøtte.

Vi leverer en rekke tjenester til ulike typer bedrifter innen byggenæringen, med spesiell vekt på arkitekter, landskapsarkitekter, rådgivende ingeniører, statsforetak og kommuner.

BIM-Konsulent og andre konsulenttjenester

Focus Software kan tilby tjenester i forbindelse med innføring av AutoCAD, AutoCAD Civil 3D, InfraWorks 360 og Revit i din bedrift. Vi kan påta oss fullt ansvar for installasjon, opplæring, drifting og utarbeidelse av rutiner slik at deres BIM-programvare fungerer optimalt i deres organisasjon. Vi kan selvfølgelig også hjelpe med alle de andre Autodesk-programmene innen bygg etter behov.

Focus Software har helt unik BIM- og programvarekompetanse og kan bidra som superbrukere eller ekstra effektiv arbeidskraft i ditt prosjekt. Vi har høyt utdannede og erfarne konsulenter, VA- og Vegingeniører, landskapsarkitekter, byggingeniører og all programvarekompetanse du trenger for intern opplæring eller for profesjonell prosjekthjelp.

Ta kontakt og vi hjelper deg med å komme i gang og fullføre dine prosjekt på riktig måte!

Brukerstøtte

Focus Software har eget brukerstøttesenter på Billingstad for å betjene alle våre kunder. Senteret er betjent av personell med autorisasjon på Autodesk-programvare og de fleste er i tillegg autorisert som Autodesk-kursinstruktører. Vi er også Product Support Specialized hos Autodesk og yter support på norsk med god faglig forankring i tillegg til programkunnskapen. Hos oss kan du føle deg trygg på at du får god hjelp og får respons av noen som virkelig kan sakene sine.

Brukerstøtteavtale

Vi tilbyr brukerstøtteavtaler med timesaldo slik at du kjøper ønsket antall timer på forhånd og trekkes kun for de timene som brukes. Brukere som ønsker å være del av avtalen betaler en årlig kontigent for å være sikret responstid og tilgang til systemet.

Du kan enkelt holde oversikt over hvor mye brukerstøtte dere bruker og hva dere trenger mest hjelp til via vår kundeportal "Min Side". Avtalen dekker alt fra spesifikke programspørsmål til installasjon - men merk at prosjekthjelp med frister må avtales på forhånd så vi er sikre på at vi får gitt deg den hjelpen du trenger i tide.

De fleste av våre kunder har nå avtale slik at de alltid har en hånd å holde i om det så er rett etter kurs eller etter flere år med bruk av programmet.

Ta kontakt med oss hvis du ønsker å inngå en brukerstøtteavtale!

Kurs og Sertifisering

Vi holder kurs hver måned i vårt kurssenter på Billingstad. Alle våre kursholdere er sertifiserte Autodesk-kursholdere og vi holder alt fra grunnkurs, oppfriskningskurs til videregående kurs.

Vi skreddersyr også mange kurs etter våre kunders behov. Bedrifts interne kurs kan holdes på deres arbeidsplass eller i våre lokaler. Vi setter også opp kurs i andre norske storbyer basert på etterspørsel - så savner du et kurs i for eksempel Bergen, Trondheim eller Stavanger, gi beskjed!

 

BIM-manual og BIM-Ready Analyse

Hvis du ønsker å møte BIM-kravene godt forberedt kan vi i Focus tilby en "BIM-ready"-analyse av din bedrift for å finne vekstpunkt og styrker i deres vei mot BIM. Vi utvikler også BIM-manualer for mange av våre kunder slik at de har rutiner, arbeidsmetodikk og systemer tilrettelagt for effektiv håndtering av BIM-modeller i bedriften. Avhengig av deres behov kan vi dekke versjonskontroll, filhåndtering og malfiler til programmene. Vil du vite mer om BIM og hvordan vi kan hjelpe deg så ta kontakt med oss for en hyggelig prat.

Utvikling av programmer og apper

Focus Software er Autodesk Authorised Developer og utvikler egne applikasjoner til disse - som for eksempel Focus Arealplan og Focus VARDAK til AutoCAD, Focus Civil Advanced Tools til AutoCAD Civil 3D og Focus Revit Advanced Tools til Revit.

Vi kan også utvikle på spesifikasjon fra kunder. Dette kan være helt enkle rutiner som forenkler tegneoppgaver eller til mer avanserte programmer. Ta kontakt med oss for mer informasjon.

Utvikling av Windows-programmer

I tillegg til å utvikle våre Focus programmer tilbyr vi også utviklingsoppdrag til våre kunder. Vi påtar oss både store og små oppdrag. Vi har utviklet Gjensidiges besiktigelse- og skadetakseringsprogram for bygningsskader, takprosjekteringsløsning for Protan og Glava, tilbud og kalkylesystem for NVP og en rekke andre programmer.

Customer Success

Hos Sogelink står kundetilfredshet i fokus. Vi vet at en god opplevelse med våre løsninger legger grunnlaget for langsiktig suksess, og vi er her for å sikre at du får maksimalt utbytte av våre produkter, uansett hvor du er i prosessen.

Vi i Customer Success-teamet ser frem til å bistå deg gjennom hele kundereisen. Ta kontakt i dag for å starte eller videreføre samarbeidet med oss!

Din Kundereise med Sogelink

Din kundereise er delt inn i tre faser – Onboarding, Adoption og Renewal – hver tilpasset for å støtte deg på veien til bærekraftig og effektiv drift.

Onboarding er ditt første steg mot å integrere våre løsninger i din virksomhet. Vi vet at det kan ta tid å komme i gang med nye verktøy, og vårt Customer Success Team er her for å gjøre denne prosessen både enkel og effektiv.

Adoption-fasen er hvor dere virkelig får se verdien av produktene våre. Her fokuserer vi på at ditt team bruker programvaren effektivt og i tråd med bedriftens mål.

Når det er tid for fornyelse, ønsker vi å sikre at dine behov fortsatt blir møtt på best mulig måte. Vi tar oss tid til å forstå bedriftens fremtidige planer, behov og lisensiering, slik at vi kan foreslå løsninger som er tilpasset deres vekst.

For mer informasjon, sjekk lenke.